Friday, November 5, 2010

Perjanjian Sulit antara UMNO dan GERAKAN Di Pulau Pinang

Mungkin akan ada yang berkata ini tuduhan liar, namun realitinya memang membuktikan antara UMNO dan Gerakan di Pulau Pinang mempunyai perjanjian sulit penyerahan bumi untuk untuk ditadbir selama-lamanya oleh Gerakan.

Bukti pertama
Pilihanraya 1990 menyaksikan Gerakan hanya menang 6 kerusi dan UMNO memiliki 12 Kerusi DUN Pulau Pinang. MCA dan MIC gagal memiliki sebarang kerusi. Namun bila berlaku perlantikan Ketua Menteri Pulau Pinang, Koh Tsu Koon yang diangkat sebagai Ketua Menteri Pulau Pinang. (Lihat lampiran di bawah - Klik gambar untuk lebih jelas)


Bukti Kedua
Pilihanraya 2008 menyaksikan BN gagal mempertahankan negeri Pulau Pinang. Gerakan Gagal memperolehi sebarang kerusi di Pulau Pinang, namun UMNO berjaya mengekalkan 11 kerusi DUN. Apabila perlantikan Pengerusi Barisan Nasional Pulau Pinang, sekali lagi Koh Tsu Koon dengan senyum lebar menerima perlantikan sebagai Pengerusi BN Pulau Pinang. (Lihat Lampiran di bawah - klik gambar untuk lebih jelas)



Bukti Ketiga.
Ketika Tanah orang melayu di Ambil dan orang Melayu terpaksa berpindah ke Seberang Pulau Pinang. UMNO senyap tak terkata malah menjadi Barua Gerakan untuk menghalau orang Melayu di Pulau Pinang. Bermula dari tahun 1957 hingga 2008 orang melayu kehilangan tanah dan kampung. UMNO tak membela orang Melayu seperti ada perjanjian sulit, Pulau Pinang adalah milik Gerakan. Gerakan boleh buat apa sahaja. UMNO bertindak sebagai 'barua' Gerakan untuk mengambil tanah orang Melayu.

Sekarang baru UMNO nak tanya peratus milikan tanah orang Melayu di Pulau Pinang?