Monday, September 22, 2008

JEJAK RAMADHAN DI PENJARA PENOR

Buat julung kalinya PAS Negeri Pahang diterima masuk ke Penjara Penor untuk menyampaikan sumbangan Ramadhan kepada penghuni penjara Penor dan kakitangannya. Program yang dirancang oleh Lajnah Kebajikan PAS Negeri ini berjaya mendekatkan PAS dengan penghuni Penjara dan kakitangan penjara. Terdahulu daripada itu Cikgu Majid Hasan (setiausaha BPPNP) meyampaikan ucapan aluan selaku ketua rombongan dan diikuti dengan tazkirah ramadhan dari Ust Abu Kasim Manaf (Ketua Dewan Ulama PAS Pahang)

Menariknya, Ust Abu Kasim telah menceritakan kisah yg dipetik dari hadis sahih tentang seorang lelaki yg telah membunuh 99 orang kemuan membunuh seorang lagi, menjadikan 100 mangsa yg dibunuh. Kemuadian mencari jalan untuk bertaubat. Kisah itu memberi pengajaran pintu taubat sentiasa terbuka untuk orang yg ingin kembali pada Allah.

Sebanyak 50 bungkusan diagihkan kepada penghuni penjara dan 100 bungkusan lagi untuk kakitangan penjara. Turut Bersama ialah YB Syed Muhammad (ADUN Beserah), Ust Suhaimi Saad (Pemangku Ketua DPPNP), Ustazah Azizah (ketua DMPNP), Puan Salmiah (Ketua Lajnah Kebajikan Negeri), Ust Rosli Jabar (YDP PAS Kuantan)