Thursday, August 21, 2008

RISAU... BIMBANG... TAKUT....

Undang undang tak diperlukan lagi… Saya mengikuti perkembangan politik negara dengan penuh dengan penuh kebimbangan dan kerisauan. Penyalahgunaan kuasa berlaku berleluasa. Hari ini orang yang tak bersalah cuba dibersalahkan. Seluruh instrumen digunakan. Daripada laporan doktor cuba diselewengkan, tuanpunya kondo di soal-siasat 33 jam, dan banyak lagi perkara yang menjelekkan berlaku
Kes Liwat 1998 dulu laporan doktor tidak diguna pakai sebaliknya cukup dengan pengakuan Azizan. Ajaib, satu-satunya kes seksual dalam dunia, tanpa laporan doktor

Terbaru, tuduhan rasuah ke atas 2 Exco Pakatan Rakyat negeri Perak dalam projek perumahan RM 180 juta di Seri Iskandar, sedangkan projek itu langsung tak wujud. Konspirasi yang memualkan. Baca di sini

UMNO/ BN kembali pada posisi asal seperti zaman Dr M. Zaman itu, Mahkamah, Polis, BPR dan seluruh agensi diliwat bergilir-gilir oleh Dr M dan pimpinan UMNO.


Kini, mahkamah juga tak di perlukan lagi. Cukup dengan sekadar bersumpah. Agama dan al Quran di permainkan. Orang yang bersumpah dengan Al-Quran, dia sendiri tak percayakan Al-Quran. Al-Quran menyebut orang yang menuduh mesti bawa 4 saksi. Bagi Mangsa Rogol/ liwat Qarinah (bukti lain) sangat diperlukan supaya tidak ada unsur penganiyaan.
Bagi kes liwat secara paksa, mesti ada kesan lebam, bercalar dan pemeriksaan doktor akan membuktikan benar atau tidak mangsa diliwat.
Sepakat para ulama dalam kes yang melibatkan hudud seperti zina, liwat dan sebagainya, tidak boleh menggunakan sumpah. Kes seperti ini mesti menggunakan Mahkamah Syariah. Plantif dan defendan hanya boleh bersumpah jika diarahkan oleh hakim Mahkamah Syariah.

Rakyat sedang diajar supaya jangan hormat pada kedaulatan undang-undang. Kalau jalan undang-undang dipilih untuk mendapatkan keadilan, sia-sia. Seluruh kekuatan akan digunakan untuk menjahanamkan pejuang keadilan. Situasi yang sangat bahaya pada negara.

Sirah nabi mencatatkan, apabila Rasulullah dipujuk untuk membebaskan seorang bangsawan yang melakukan jenayah, Baginda marah lalu keluar dan bersabda.

Sesungguhnya telah binasa umat yang terdahulu apabila orang yang lemah dikalangan kamu dihukum atas kesalahan mereka manakala orang yang berkuasa apabila bersalah mereka bebas. Sekiranya anakku Fatimah Binti Muhammad mencuri nescaya akan ku potong tangannya.

Rasulullah telah menggambarkan ciri- ciri satu kaum yang akan binasa. Ya Allah selamatkan negera ini dari kebinasaan