Tuesday, April 29, 2008

2 Tuan Syed di Pahang

Tsunami politik yang melanda negeri Pantai Barat seperti Kedah, Pulau Pinang, Perak, Selangor nampaknya tak melanda Pahang. Di Pahang PAS memenangi 2 kerusi DUN (Kuala Semantan dan Beserah), DAP 2 kerusi DUN (Triang dan Teras) dan PKR 2 Kerusi Parlimen (Kuantan dan Indera Mahkota). Hanya di Bandar sahaja terasa sikit gelombangnya terutama bagi Bandar Kuantan dan bandar TemerlohYB Syed Abd Hamid Syed Muhamad (Kuala Semantan) turun padang mendengar keluhan rakyat di Pansapuri Plaza Temerloh baru-baru ini.

Walau apapun semua kerusi Pakatan Rakyat di Pahang seharusnya dibantu dan didokong oleh semua rakyat yang cintakan kebenaran dan keadilan

Segalanya tergalas atas bahu Wakil Rakyat PR dan kita juga seharusnya turut menggalas tanggung jawab ini. Khidmat cemerlang Wakil Rakyat PR akan menjadi penentu masa depan PR di negeri Pahang

Bagi PAS kedua-dua wakil rakyatnya adalah Syed. Kuala Semantan diwakili oleh Syed Abd Hamid Syed Mohammad manakala Beserah diwakili Syed Mohammad b. Tuan Lonik.

YB Syed Mohamad b. Tuan Lonik (Beserah) mengunjungi warga emas Mohamad bin Kasim di bangsal buruk yang menjadi kediamannya. YB Mohamad membawa Mohamad bin Kasim ke Klinik untuk Pemeriksaan Kesihatan kemudian berurusan dengan Jabatan Kebajikan Masyarakat (JKM) untuk tindakan selanjutnya.